Saturday, August 8, 2009

Benda mengeratkan persahabatan tu…

Setiap persahabatan itu ..
Ader rintangannya..
Bagaimana kiter menghedapinya…
Tu adalah rahsia bagi persahabatan itu…

Bagi diri ini..
Rahsia dalam mengahadapinya adalah…

1. Kepercayaan saya pada sahabat sayer tu.. walaupun kami berjauhan n jarang contact... tapi kepercayaan ku bahawa dia selalu menginagati dir ini tak pernah pudar..
2. Kesabaran juga penting.. biarlah aper orang nak mengata pasal sahabat kiter tu.. kiter kener sabar n beri dier sokongan kerana dier amat memerlukan kawan yang berdiri dengan dier setiapa masa..
3. Berfikiran terbuka… n think positif… salah satu secret jugak.. jangan lah kiter senang jer terima aper orang fitnah kawan kiter.. entah btul dier ckp atau tidak.. lepas tu, kiter tak beri peluang langsung sahabat kiter bersuara… at least dengarlah dari mulut dier.. n baru decide.. saper yang salah…
4. Walupun diri ini selalu dikianati kawan sendiri.. satu klu untuk tau btul tak dia khianat kiter dengan berdoa pada allah.. n mintak petunjuk darinya.. kerana allah lagi mengetahui isi ati seorang itu..
5. Walaupun berjauhan… doalah pendekatan kami.. bagi sayer, walaupun sahabat itu berada nun jauh di utara.. itu tak menghalang kami untuk contact.. kalau bukan dengan sms.. doakan ader.. sesungguhnya doa itu lagi bertambah mengeratkan silaturahim walaupun tanpa bayangnya…

semoga persahabatan kami akan kekal sampai bila2...

No comments:

Post a Comment

your comment