Saturday, August 8, 2009

Di sebalik panggilan namaku… Amal…

Nama yang telah dianugerahkan oleh allah pada ku n yang telah diberi oleh ibu bapa ku semasa lahirnya ku dunia ini.. sungguh indah…

Siti Amalina

Sungguh indah nama ini.. ku bersyukur… Alhamdulillah… lagi2, apa bila ku mengatahui mak sud disebalik nama ku ini…

Harapan kiter semua..

Itulah maksud disebalik nama ku ini.. harapan tu bergantung pada maksud dalam pemikiran diri pembaca… tapi bagi diri ini.. harapan itu mestilah harapan yang telah dipertanggungjawabkan pada diri ini oleh allah, agama, pelajaran n keluaraga ku… takku lupakan harapan kawan2ku.. tapi yang paling penting harapan allah dalam menegakkan agama islam yang tercinta.. walaupun tak bera[pa nampak ku pertahankannya seperti sahabat rakan seperjuanganku yang lain tapi diri ini buat yang termampu buat setakat nie..insyaallah...

Okeylah beralih pada topic… Amal…

Sejak kecil lagi diri ini telah melarang sesiapa pun memanggil diri ini amal.. kerana bagi diri ini masa itu, hanya orang yang Berjaya mencuri hati ini sahaja boleh panggil diri ini dengan paggilan amal.. bak kata panggilan speciallah katakan.. bukan apa diri nie amat pantang kalau ader pakwer, n pakwer tu nak panngilku sayang.. nal termuntah rasanya , naik meluat :-p … pernah sekali ex panggil sayang, terus sayer kata “sekali lagi awak panggil saya dgn panggilan tu, sayer takkan berpikir dua kali untuk tingalkan awak” kejam tak?? Kejamkan!! Bukan apa kalau kiter da benarkan dia panggil sayang, nanti perlahan2 dier mintak benda lain.. tidak sekali2.. sebab tu diri nie, jadikan panggilan amal tu panggilan special..

Tapi sejak2 diri ini mendapat hidayah diri ini… n jugak atas permintaan akak yang telah banyak mengubah diri ini, iaitu kak dayah , kak hazirah n sahabat2 usrah yang lain.. diri nie benarkan panggilan yang special tu digunakan bagi cinta yang baru mekar iaitu cinta pada allah.. n bemulalah nama tu melekat dibibir kawan2 ku jua.. ader yang naik pelik maner pegi prinsipku, tapi bagi diri ini tak peliklah.. dari situ bermulalah paggilan amal.. hehehehe..

Tapi setiap orang ader panggilan nama yang dibenci.. bagi diri nie, panggilan paling tak disuka ialah Ina.. rasa lembut sangat diri nie, sedangkan ganas.. ei….. pantang panggil Ina, rasa geli satu badan dengan nama tu.. ei.. tak bolehlah orang panggil nama tu…. Jangan sekali panggil sayer dengan nama ina.. ;-)

Panggilan diri ini yang pernah diberi.. dari lahir samapai skrang
1. Kaklong ( oleh keluarga)
2. Along ( sepupu masa kecik)
3. Amalina ( panggilan lama sejak dilahirkan lagi)
4. Bronzer… atau pun dalam bahasa melayunya- besi.. padanlah dengan diri yang pahas baran nie…
5. Amal tulah panggilan start perubahan hari tu, Amal,,

semoga panggilan nie akan kekal.. :-)

No comments:

Post a Comment

your comment